Μια ακόμα διάκριση για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας επεφύλασσε ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο» για μαθητές δημοτικού/γυμνασίου/λυκείου που διοργάνωσε η Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για την σχολική χρονιά (2019-2020).
Το Σχολείο μας συμμετείχε με το 1ο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Σεισμός, κατασκευή σεισμογράφου Μουσείο Φ.Ε
Κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος OSOS (Open Schools for Open Societies), οι μαθητές/τριες της Ε τάξης του σχολείου μας με τους εκπαιδευτικούς τους: Χειμώνα Γεώργιο, Θεολόγου Στέφανο, Κατέρη Δήμητρα και Ευθαλία Αρβανίτη υλοποίησαν ένα πρόγραμμα για τους Σεισμούς .
Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση, η ενημέρωση και η προετοιμασία των μαθητών για την περίπτωση ενός σεισμού και η γνωριμία τους με τα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Τελικός στόχος του προγράμματος ήταν η κατασκευή ενός αυτοσχέδιου σεισμογράφου με απλά υλικά, που να ανταποκρίνεται στις ηλικιακές δυνατότητες των μαθητών.
Το όλο εγχείρημα παρουσιάστηκε στους μαθητές του σχολείου και στους εκπαιδευτικούς τους
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος και την κατασκευή του δικού τους σεισμογράφου οι μαθητές έλαβαν μέρος στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό « Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο », ο οποίος διοργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μας χαροποίησε ιδιαίτερα, καθώς ενημερωθήκαμε ότι η συμμετοχή του σχολείου μας διακρίθηκε ανάμεσα στις 10 καλύτερες και ότι ανήκουμε στους νικητές του φετινού διαγωνισμού.
http://seismografos.ea.gr/content/apotelesmata-1
Επίσης θέλω να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες στον υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε Θεσπρωτίας κ. Νούση Βασίλειο για την αμέριστη επιστημονική και καθοδηγητική υποστήριξη που προσέφερε στο σχολείο μας.
Συγχαρητήρια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την εξαιρετική τους προσπάθεια.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα άρθρα μαθητών έχουν επίσημα δημοσιευθεί στο νέο τεύχος του Open Schools Journal for Open Science
Ο Διευθυντής Κύλλας Γεώργιος