13.1 C
Igoumenitsa
Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021, 03:39
Αρχική Τοπικά Νέα Ηγουμενίτσα Κακή συντήρηση φορτηγών ψυγείων η βασική αιτία πυρκαγιάς σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία -...

Κακή συντήρηση φορτηγών ψυγείων η βασική αιτία πυρκαγιάς σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία – Γρηγόρης Δρόσος

Μετά την έκταση που πήρε το χθεσινό συμβάν με την εκδήλωση πυρκαγιάς στο Επιβατηγό Οχηματαγωγό OLYMPIC CHAMPION της εταιρείας ANEK LINES στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, επικοινώνησε μαζί μας ο Ηλεκτρολόγος πλοίων (υπεύθυνος στο κομμάτι ρευματοδοτησης των φορτηγών ψυγείων) Γρηγόρης Δρόσος για να μας εξηγήσει και να μας ενημερώσει σχετικά με τις αιτίες που προκαλούν τέτοιου είδους φωτιές σε επιβατικά / οχηματαγωγά πλοία.

Γ.Δ: Καλησπέρα σας. Mε λένε Δρόσο Γρηγόρη και ήμουν για 10 συνεχόμενα χρόνια ηλεκτρολόγος στα πλοία Hellenic Spirit και Olympic Champion. Βλέποντας τα σχόλια από τον κόσμο για την φωτιά στο πλοίο, πιστεύω ότι μπορώ να δώσω απαντήσεις στα ερωτήματα, όπως για την συντήρηση και τις αιτίες.

e: Σε ποια σχόλια αναφέρεστε? Όπως έχουμε μάθει από το λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας η φωτιά ξεκίνησε  στο γκαράζ του πλοίου και πιθανότατα από φορτηγό όχημα (Ψυγείο).

Γ.Δ: Στις γλώσσες που λένε πως είναι η υπαιτιότητα του πλοίου.

e: Εμείς γνωρίζουμε ότι δεν τίθεται θέμα υπαιτιότητας του πλοίου στην προκειμένη περίπτωση, δυστυχώς όμως ο κόσμος το πρώτο πράγμα που σκέφτεται είναι ατυχήματα όπως με το NORMAN ATLANTIC και αντιδράει έτσι.

Γ.Δ: Σωστά , όμως θα πρέπει κάποια στιγμή η βασική αιτία να πάρει δημοσιότητα ώστε να μην επαναληφθεί τέτοιο περιστατικό που θα θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του πλοίου και των επιβατών. Η βασική αιτία είναι η κακή συντήρηση που γίνεται από τις μεταφορικές εταιρίες των φορτηγών ψυγείων. Είναι μια αιτία που μας είχε βάλει φωτιά 2 φορές ακόμα παλαιότερα, ευτυχώς όμως ήμασταν κοντά και δεν πήρε διάσταση.

e: Όταν μιλάτε για κακή συντήρηση εννοείται στα καλώδια ένωσης του φορτηγού με το πλοίο;

Γ.Δ: Το πλοίο μέσω των γεννητριών παράγει ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο και διανέμει στους ηλεκτρικούς πίνακες παροχής στα γκαράζ του πλοίου. Τα καλώδια που παρέχει η ANEK LINES είναι καλώδια πιστοποιημένα και έχουν μεγαλύτερο συντελεστή ανοχής/αντοχής από το ρεύμα που περνάει ( ένταση ). 

Ο ρευματοδότης (πρίζα) είναι και αυτός πιστοποιημένος και φυσικά γίνεται τακτικός έλεγχος από τον ηλεκτρολόγο του πλοίου ώστε να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του φορτηγού ψυγείου κατά το ταξίδι. Η ευθύνη φυσικά του πλοίου σταματάει στο τεχνικό κομμάτι όταν εμείς παρέχουμε μια πρίζα τριφασική στο φορτηγό ψυγείο. 

eΟπότε από εκεί και πέρα έχει να κάνει κατά πόσο δέχεται σωστά το ρεύμα το φορτηγό

Γ.Δ: Από την πλευρά του ρευματολήπτη ( του φορτηγού ) υπάρχουν οι εξής κίνδυνοι.

  • Οι ρευματολήπτες πρέπει να αλλάζονται συχνά. Σκεφτείτε πως συνήθως ένα καθαρό φορτηγό που έρχεται να μπει στο πλοίο, τις περισσότερες φορές έχει περάσει ένα πλυντήριο με ένα πιεστικό να το πλύνει. Η πρίζα του φορτηγού πολλές φορές τυχαίνει να έχει νερό μέσα της συσσωρευμένο και σε πολλές περιπτώσεις αν δεν γίνει άμεσα βραχυκύκλωμα το νερό μέσα φέρνει διαρροή στο σύστημα διανομής. Το Olympic Champion διαθέτει ένα σύστημα που ανιχνεύει εάν υπάρχει διαρροή στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας και ο αξιωματικός βάρδιας ειδοποιεί τον ηλεκτρολόγο στο γκαράζ ούτως ώστε να βγάλει το φορτηγό ψυγείο από το ρεύμα.
  • Πολλές φορές και το ίδιο το ηλεκτρομοτέρ το οποίο δίνει κίνηση στον ψυκτικό συμπιεστή του θαλάμου του φορτηγού. Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε δει μοτέρ να παίρνει φωτιά από τα ρουλεμάν του. Στην συνέχεια πολλές φορές θα έχετε δει και εσείς πως άλλα φορτηγά ψυγεία τον θάλαμο τον έχουν βρώμικο από εξαερώσεις πετρελαίων στο ψυκτικό μηχάνημα.

Σας είπα τους δυο πιο βασικούς λόγους ή μάλλον τους πιο συχνούς.

Ο τρίτος είναι ο εγωισμός των οδηγών.

Ο τρίτος είναι ο εγωισμός των οδηγών.

e: Ο εγωισμός των οδηγών; Τι εννοείται;

Γ.Δ:  Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί οι οποίοι ενώ έχω ακούσει δυσλειτουργία στο μηχάνημα κατά την εκκίνηση (ιμάντες / ρουλεμάν, πρίζες μαυρισμένες), κάνουν φασαρία σε εμάς η απειλές ότι δεν έχει τίποτα το μηχάνημα “τώρα το έφερα από σέρβις” ή “το κάνει καιρό δεν έχει κάτι”. Γενικά δικαιολογίες πολλές.
Για παράδειγμα, έχω επέμβει παλαιότερα και έχω ζητήσει από φορτηγό να φύγει, το οποίο στη συνέχεια μπήκε σε άλλο πλοίο και πήρε φωτιά.

eΕίναι γνωστό ότι η εταιρεία ANEK LINES είναι μια από τις παλαιότερες εταιρείες με καινούρια πλοία, αξιόλογα πληρώματα και σοβαρή σε θέματα ασφάλειας. Πως πιστεύετε ότι έχει κινηθεί σε τέτοια περιστατικά όπως τα παραπάνω που μας αναφέρατε;

Γ.Δ:  H εταιρία έχει λάβει e-mail στο παρελθόν πολλές φορές για αυτό το θέμα. Για έμενα σαν Ηλεκτρολόγος και σαν αξιωματικός του εμπορικού Ναυτικού θα ήθελα η πολιτεία να μεριμνήσει για το θέμα αυτό. Να μεριμνήσει τα φορτηγά ψυγεία να έχουν δελτίο τεχνικού ελέγχου πριν μπουν στο πλοίο, το οποίο να πιστοποιεί πως το φορτηγό είναι ασφαλές ( εμείς δεν είμαστε μηχανικοί αυτοκίνητων ).

Όλοι οι Ηλεκτρολόγοι ζητάμε τα πλοία να είναι αξιόπλοα γιατί όπως καταλαβαίνεται από αυτά ζει η οικογένεια μας. Αν πάθουν κάτι αυτά από δική μας ευθύνη τότε θα πάρουμε και άλλους στον λαιμό μας.

Για αυτό σας διαβεβαιώ πως η Αnek Lines όχι μόνο φροντίζει τα πλοία της να είναι ασφαλή, αλλά όλα τα θέματα που φτάνουν στο γραφείο από το πλοίο, φροντίζει τάχιστα στην επίλυσή τους. Στην περίπτωση των φορτηγών ψυγείων υπάρχει μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Από την μια έχεις φορτηγά ψυγεία αλλά ταυτόχρονα είναι και οι πελάτες σου.

eΣίγουρα είναι οι αιμοδότες τις εταιρείας κατά την περίοδο του χειμώνα, αλλά δεν συμφωνείτε ότι η ασφάλεια έρχεται πρώτη;

Γ.Δ:  Για αυτό και εμείς προσπαθούμε με κάθε δύναμη, όταν θα πούμε για ένα τεχνικό πρόβλημα να είμαστε σίγουροι και φυσικά αν μπορεί να λυθεί γρήγορα και είναι μικρο να βοηθήσουμε τον οδηγό να το λύσει, ώστε να ταξιδέψει με ασφάλεια. Aν τώρα πάλι αυτό δεν λύνεται, θα πρέπει το φορτηγό να μείνει χωρίς παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων.

Συμπληρωματικά να αναφέρω προς αποφυγή παρεξηγήσεων πως υπάρχουν εταιρίες που τα φορτηγά τούς ουδέποτε έχουν δώσει δικαίωμα ως προς την ορθή τούς λειτουργία και συντηρούνται κανονικά, από την άλλη υπάρχουν εταιρίες και κατά συνέπεια και οδηγοί πού δείχνουν αδιαφορία παγερή ως Προς την συντήρηση και σωστή λειτουργία του ψυκτικού μηχανήματος του θαλάμου.

Σε κάθε περίπτωση πρώτη προτεραιότητα που θέτουμε οι Έλληνες αξιωματικοί στα πλοία που εργαζόμαστε δεν είναι η κερδοφορία αλλά η γρήγορη και ασφαλής μετάβαση του πλοίου από και προς τον προορισμό τού. Για εμάς τα πλοία είναι κερδοφόρα όταν είναι ασφαλή και αξιόπιστα έτσι ώστε ο κόσμος και οι επιβάτες να νοιώθουν ασφάλεια και σιγουριά ώστε κάθε φορά να μας επιλέγουν ως το πλωτό μέσο μεταφοράς τούς κάθε φορά.

Τα πλοία olympic champion και Hellenic Spirit μεταφέρουν με ασφάλεια από το 2000 εκατομμύρια επιβατών από την Ιταλία Προς την Ελλάδα και θα συνεχίσουν για αρκετά χρόνια ακόμα χάριν στους Άξιους Ναυτικούς τής που πλαισιώνουν το βαρύ της όνομα αλλά και την ιστορία τής.

Η πολιτεία οφείλει να ανεβάσει τον πήχη της ασφάλειας των επιβατηγών / οχηματαγωγών πλοίων τής θέτοντας κριτήρια ασφαλείας και καλής λειτουργίας όλων των φορτηγών ψυγείων. Σάς ευχαριστώ ξανά για τον χρόνο σάς και σας εύχομαι να συνεχίσετε δυναμικά να είσαστε δίπλα στον Έλληνα ναυτικό και την πρωτοπόρο Ελληνική μας Ναυτιλία.

Μετά τιμής Γρηγόρης Δρόσος. 

Ο Γρηγόρης Δρόσος εργάζεται ως ηλεκτρολόγος στην εταιρεία TUI

Δημοφιλή άρθρα

Αναβάθμιση δικτύων ηλεκτροφωτισμού του δήμου Ηγουμενίτσας

Υπεγράφη μεταξύ του Δήμου Ηγουμενίτσας και της «MES ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΜΙΛΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ» η σύμβαση για την αναβάθμιση των...

Luminus Lighting – Κριτική από επαγγελματία ξενοδόχο

Έχουμε την τύχη στη Κεφαλονιά να έχουμε τους καλύτερους επαγγελματίες φωτισμού, που είναι οι απόλυτοι γνώστες του ηλεκτρολογικού αντικειμένου. Οι άνθρωποι της...

Θεσπρωτία – ΕΚΔΟΣΗ & ΘΕΩΡΗΣΗ ΔΕΛΤΙΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΑμεΑ

Μετά την υπ΄αρ.πρωτ:Δ12α/ΓΠοικ.40365/1254/5.10.2020 Κ.Υ.Α (ΦΕΚ 4363 Β’) και την υπ΄αρ.πρωτ. Δ12α/ΓΠοικ.3109/48/21-1-2021 Εγκύκλιο (ΑΔΑ:ΩΖΥΡ46ΜΤΛΚ-5ΟΘ), εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης,  σας

Ανακαίνιση επαγγελματικού χώρου

Με τη welhome συνεργάζομαι χρόνια και αυτό εξαιτίας της ποιότητας των προϊόντων της, αλλά και της αξιοπιστίας της. Από τότε που ήμουν...

Αξιολόγηση χρόνιου πελάτη sofa.gr

Μια ανακαίνιση στην επίπλωση σπιτιού απαιτεί κάποια χρήματα, όσο οικονομική και αν είναι η εταιρεία. Εγώ για την επίπλωση του σπιτιού μου...

Εκπαίδευση στο Διαδίκτυο – Ένας νέος και αποτελεσματικός τρόπος μάθησης

Η κατασκευή του ημερήσιου προγράμματος με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο είναι το κλειδί για την επιτυχία σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη τον ρυθμό με...